Site rengi

Tasarım

ALTIN 529,53
DOLAR 9,3218
EURO 10,8357
BIST 1.418
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 16 °C
Sağanak Yağışlı

MARİŞ Küresel 5 Marka Çıkarmayı Hedefliyor

05.11.2020
A+
A-

Mardinli İş Adamları Derneği (MARİŞ ), 2023 yılına kadar bünyesinden en az 5 küresel marka çıkarmayı hedefliyor.

MARİŞ Küresel 5 Marka Çıkarmayı Hedefliyor

MARİŞ’ten yapılan açıklamada, derneğin gündeminde “Yıldız Ekonomisi”nin bulunduğu bildirildi. MARİŞ’in markalaşma sürecinde odak noktasının marka ve patent tescili olarak öne çıktığı belirtilen açıklamada, derneğin 2023 yılına kadar bünyesinden en az 5 küresel marka çıkarma hedefiyle çalışmalarına devam ettiği kaydedildi.

Açıklamaya göre, dünya çapında futbol ekonomisinin 46 milyar dolar büyüklüğe sahip olduğu tahmin ediliyor. Endüstriyel futbol, birçok farklı ekonomiyi de beraberinde büyütüyor. Bunlardan biri de futbol ekipmanları pazarı olarak öne çıkıyor. Mordor Intelligence raporu, 2019 yılı sonunda futbol ekipmanları ve giyimi pazarının 22,5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını ortaya koyuyor. Pazarın 2027 yılına kadar yüzde 70 büyümeyle 38,1 milyar dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor.

Dernek yaptığı açıklamada futbolda yüksek transfer bedelleri, maaşlar vb. ekonomik, marka ve patent haklarıyla ilgili konular tartışmaları beraberinde getirdiğinin altını çizdi. Örnek olarak Futbolcu Messi’nin marka davasını aldığını belirten dernek Messi’nin marka tescil farkındalığı konusunda henüz emekleme çağını yaşayan Türk markaları adına çıkarılacak çok ders olduğunu aktararak şunları kaydetti.

“21. yüzyılda Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) değer zincirinde asıl katma değeri, markalaşma ve marka tescili oluşturuyor. Doğru markalaşma kurgusu ise marka tescil süreçlerinden geçiyor. Messi gibi dünya çapında tanınmış bir yıldızın dahi marka tescil savaşı 10 yıl sürdü. Resmi tersten okursak bu aynı zamanda marka tescilini yapmış İspanyol üreticinin de başarısı.

Marka tescil savaşını kazanan Messi, kendi markası altında spor ekipmanları ürettirip, satabilecek. Böylelikle ‘Yıldız Ekonomisi’ katlanarak büyüyecek. Marka tescil süreçlerinin ekonomik büyümede nasıl bir işlevi olduğunu bu sayede bir kez daha görüyoruz. Marka tescil ile markalaşma ekosistemimizi büyütmek ve dünya pazarlarına daha katma değerli ürün ve hizmetlerle erişmek mümkün. Bu, aynı zamanda her biri kendi alanında yıldızlaşmak isteyen MARİŞ üyesi markalarımız için de oldukça anlamlı bir örnek.”

Açıklamada görüşlerine yer verilen MARİŞ üyesi Markiz Patent Kurucusu, Marka-Patent Vekili Orhan Eriman da, “Yıldız Ekonomisi’ katlanarak büyüyecek. Marka tescil ile markalaşma ekosistemimizi büyütmek ve dünya pazarlarına daha katma değerli ürün ve hizmetlerle erişmek mümkün. Katma değerli büyüme için marka tescili şart.” ifadelerini kullandı.

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.