Site rengi

Tasarım

ALTIN 942,56
DOLAR 15,8769
EURO 16,8435
BIST 2.372,35
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 23 °C
Açık

Bisiklet Sürücülerine Gündüz Farı Uyarısı!

03.11.2020
A+
A-

Bisikletliler Derneği Başkanı Murat Suyabatmaz, ölümlü bisiklet kazalarının, genellikle araç sürücülerinin bisikletlileri görmemesinden kaynaklandığını vurgulayarak, bisiklette görünür olmanın güvende olmanın temelini oluşturduğunu, bu nedenle sadece gece değil, gündüz sürüşlerinde de bisiklet farı kullanılması uyarısı yaptı.

Bisikletliler Derneği Başkanı Murat Suyabatmaz, bisikletlerde gece ve gündüz aydınlatma kullanılmasının önemi, bisiklet sürücülerin trafikte uymaları gereken kurallar ve araç sürücülerinin bisiklet sürücülerine olan tutumunu, anlattı. Suyabatmaz, bisikletin yıllardır çocuklara karne ve sünnet hediyesi olarak verilen bir eğlence aracı olarak görüldüğünü ama artık bu algının hızla değiştiğini söyledi.

Bisikletin sağlık, çevre ve ekonomik anlamda ne kadar önemli olduğunun öğrenilmesiyle bisikletle ilgili algının da geliştiğini ifade eden Suyabatmaz, ” Türkiye’de bisiklet daha çok özellikle gençler arasında hobi amaçlı kullanılıyor ancak ulaşım amaçlı kullanımı da Anadolu’da geçmişten gelen kültür ile yaşamın bir parçası olmuş. İç Anadolu’da özellikle düz ovalarda Eskişehir, Konya, Sivas, Karaman, Adana ve Osmaniye gibi birçok il ve ilçede bisiklet yaşamın bir parçasıdır.” diye konuştu.

Bisikletin ulaşım aracı olarak kullanılmasında gelişmiş ülkelerdeki gibi hızlı bir değişimin ve bilinçlenmenin olduğunu kaydeden Suyabatmaz, bir kitle için de bisikletin spor aracı olarak kullanılmasında artış olduğunu belirtti. Bisiklet kültürünün hızla geliştiğini ama araç sürücülerinin bisiklete karşı kültürlerinin henüz istenen seviyede olmadığını anlatan Suyabatmaz, “Bisikleti hala bir taşıt olarak kabul etmeyen sürücüler var ama yasal olarak bisiklet motorsuz bir taşıt ve karayolunda gitme hakkı var. Hatta iki bisikletlinin yan yana gitme hakkı var ama sürücülerimizin çok büyük bir kısmı bunu maalesef bilmiyor.” değerlendirmesini yaptı.

Bisiklet kullanan kişilerin dikkat etmesi gereken kurallar olduğuna değinen Suyabatmaz, bisikletlilerin karayolunda bisiklet kullanırken yolun sağından gitmesi ve bisiklet yolu varsa bisiklet yolunu kullanması gerektiğini söyledi.

Emniyet kemeri kadar önemli bir şey kask

Trafik güvenliği için bisikletlilerin açık ve fosforlu kıyafetler giyip, far ile stop lambası kullanarak görünür olması gerektiğini belirten Suyabatmaz, sözlerine şöyle devam etti:

“Aslında ışıklandırma gündüz sürüşlerinde de önemli. Çünkü araçların bisikletlileri fark edebilmesi için far ve arka stop lambasının bisiklette de çalışıyor olması öneriliyor. Jantlarında da reflektif malzeme olmalıdır. Yurt dışında bazı ülkelerde gündüzleri arabaların farlarının açık olması gibi bisikletlerin de farlarının açık olması zorunluluğu geldi. Bisiklette görünür olmak güvende olmanın temelini oluşturuyor. Bunun için sadece geceleri değil, gündüz sürüşlerinde de bisiklet farının olmasında fayda var. Ayrıca kask takılmasını tavsiye ediyoruz. Bu bir zorunluluk değil ama arabadaki emniyet kemeri kadar önemli bir şey kask. Bu kaskı taktıklarında çok daha güvenli sürebilirler. Onları kazalardan koruyacak en önemli şey kasktır. ”

Bisiklet sürücülerinin, sürüşe başlamadan önce bisiklet frenlerinin yeterince güvenli olup olmadığını kontrol etmeleri gerektiğine dikkati çeken Suyabatmaz, “Frenlerini sıktığı halde bisiklet hareket ediyorsa yeterince güvenli değil demektir. Bazı çocukları görüyoruz, iki freni de çalışmadan, fren telleri kopmuş bisiklete biniyor. Anneleri, babaları da buna dikkat etmiyor. Bu çocuklar için trafikte büyük risk oluşturuyor aslında. Kaza yapma riskleri çok büyük oluyor. Aynı otomobilin freni olmadan kullanılması gibi bir şey.” dedi.

Bisikletlilere de sorumluluk düştüğünü belirten Suyabatmaz, sözlerini şöyle tamamladı: “Görünür olmak, güvende olmak, gece sürüşlerinde far ve reflektif kıyafet tedbirleri almaları gerekiyor. Sürücülere de dikkat etmek gibi bir sorumluluk düşüyor. Sürücüler genelde fark etmiyorlar… Bisikletlilere çarptıklarında soruyoruz nasıl çarptın bu insanı görmedin mi? ‘Evet fark etmedim, görmedim’ diyor. Aynaların kör noktalarında olabiliyor bisikletliler. O yüzden de bisikletlileri çok fark etmiyorlar. Onun için bisikletlilerin de çok göze batacak renklerde, gündüz fosforlu neon renkler giymesinde büyük fayda var. Bisikletliler görünür olmaya çalışmalı. Sürücüler de gözlerini dört açmalı. Ayrıca sürücüler aynalarına bakmadan aniden kapılarını açabiliyorlar.”

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.